Skechers vil erobre Norden med Team Esbjerg
Team Esbjerg har indgået en hovedpartneraftale med den lokale virksomhed, Sports Connection A/S, der siden 2005 med stor succes har distribueret det verdenskendte skomærke, Skechers, på det nordiske marked.
Skechers har været synlig på spillernes trøjer og på LED-bander i de seneste tre sæsoner, og varemærket bliver nu endnu mere fremtrædende som brystreklame, på gulv, LED og i klubbens materiale og publikationer.
– Det har været et fantastisk samarbejde. Det har været dejligt at opleve, at Team Esbjerg sportsligt sætter sig mål – og når dem. Jeg kan godt lide det engagement, pigerne udviser på banen. Det er den samme gejst og begejstring, vi selv forsøger at videregive til vore kunder og forhandlere, siger adm. direktør og hovedaktionær i Sports Connection Peter Jørgensen.
Global og lokal
Skechers med hovedsæde i Californien, USA, har på 27 år erobret verden med sine sko, der fordeler sig på kategorierne lifestyle, performance og walking. I de fire nordiske lande har det ledt til et netværk af ca. 1.800 forhandlere, primært sko- og sportsbutikker, samt 36 egne stores, konceptbutikker. Koncernen nærmer sig 300 egne medarbejdere, og af dem arbejder 42 på Kvaglundvej i Esbjerg, hvortil hovedsædet rykkede fra Bramming i fjor.
– Vi har som en lokal virksomhed været i kommunen i mange år, og efter flytningen til Esbjerg vil vi gerne gå aktivt ind og bakke endnu mere op om et sportsligt flagskib, der leverer på øverste hylde, og hvis spillere er fantastiske repræsentanter for byen og kommunen. Vores afsæt er kommercielt, for vi vil gerne opnå synlighed, så endnu flere får kendskab til Skechers varemærke. Pigerne er værdige ambassadører, der taler ud til et større publikum, siger Peter Jørgensen.
Skechers fremtræder lokalt som tribunesponsor i EfB, stor sponsor i Ribe Esbjerg HH og hovedsponsor for Vestkystløbet.
Kultur og kemi
Både Peter Jørgensen og Team Esbjergs direktør, Hans Christian Warrer, er meget bevidst om, at der er sammenfald i målgrupperne. Skechers henvender sig primært til 40+ damer og herrer, og mange af tilskuerne til Team Esbjergs kampe er i den kategori. Yngre kunder er også inviteret indenfor.
Foto: Team Esbjerg
– Skechers har været med hos os i tre år og har udviklet sig betydeligt i den periode, hvad vi også har. Ud over den fælles hovedmålgruppe, det modne publikum med interesse for sport, har vi mange fællestræk og værdier. Kulturen og kemien passer sammen, og der er mange gode grunde til, at Skechers nu bliver den første hovedpartner i Team Esbjerg uden for klubbens ejerkreds, siger Hans Christian Warrer.
I forvejen er Pedersen Gruppen, Blue Water Shipping og Kent Højtryk hovedpartnere og øverst i et sponsorhierarki, der bygger på princippet om ”mange bække små”. Team Esbjerg Business har omkring 100 medlemmer, der fordeler sig på fire netværksgrupper.
– Vi oplever en stærk opbakning til Team Esbjerg og har alene i år fået tilgang af over 40 nye sponsorer, ligesom mange af de eksisterende efterspørger yderligere synlighed og udvider samarbejdet, siger Hans Christian Warrer.
Han tilføjer, at aftalen med Sports Connection styrker Team Esbjerg i bestræbelserne på at nå fremtidige sportslige mål, top tre i HTH Ligaen og deltagelse i europæisk håndbold, ultimativt EHF Champions League. Aftalen er toårig med option på endnu en sæson.