Norlys sætter nu streg under den vigtige kobling mellem presse og public affairs ved at ansætte Josefine Kofoed i stillingen som en samlet Public Affairs- og pressechef for hele Norlys-koncernen.
Josefine Kofoed kommer fra stillingen som Public Affairs-chef for teleforretningen i Norlys og vil fremover sikre en rød tråd i den eksterne kommunikation, der både vedrører koncernens politiske arbejde og stemme i den offentlige debat.
– Vi ser et behov for, at vi i højere grad får bygget bro mellem vores presseindsats og vores politiske arbejde. Som en af Danmarks største virksomheder har vi ikke kun en ret, men også en pligt til at blande os i den offentlige debat, når det gælder det helt presserende behov for at sikre grøn omstilling og digitalisering. Den dialog foregår både på Christiansborg, på borgmesterkontorerne og i medierne, og derfor er det vigtigt for Norlys, at vi fremover får en stærk stemme alle tre steder, siger Jesper Barslund Jacobsen, COO i Norlys.
Med en baggrund fra Christiansborg, Bruxelles og som vært og journalist på det forgangne Radio24syv var valget lige til.
– Josefine Kofoed kender både det politiske maskinrum og den hektiske hverdag på en nyhedsredaktion. Derfor var det oplagt for os at sætte hende i spidsen for det store arbejde, der ligger i at få kommunikeret vores budskaber ud til alle vores samarbejdspartnere, siger Jesper Barslund Jacobsen videre.
Josefine Kofoed er tiltrådt stillingen.