Midt i nedlukningen bliver der arbejdet på højtryk for at finde de rigtige sæsonansatte til den kommende sæson i LEGOLAND, og hvis man er interesseret, så er det nu, man skal sende sin ansøgning.
Foto: Legoland
Hvis alt går efter planen, så åbner LEGOLAND den 27. marts. Til den tid skal forlystelsesparken naturligvis være klar. Medarbejderne skal være ansat, og de skal have gennemgået den nødvendige træning, for at gæsterne kan se frem til en tur i Dragen eller en pizza på en af restauranterne.
– Vi er i fuld gang med at ansætte medarbejderne til den kommende sæson, og hvis man vil i betragtning til et sæsonjob, så er det nu, man skal sende sin ansøgning til os, siger Jacob la Cour Søborg, der er Head of Park Operations i LEGOLAND.
Der er mange forskellige typer jobs på listen over ledige stillinger, og man kan finde alle de ledige stillinger på www.legoland.dk/job
Samtaler foregår som onlinemøder
På denne tid er der normalt jobdag i LEGOLAND, hvor man kan komme forbi og høre om de forskellige stillinger, men på grund af nedlukningen er det ikke muligt at gennemføre i år. Det er heller ikke muligt at gennemføre de fysiske samtaler på normal vis, så derfor foregår det hele online.
– Det hele skal selvfølgelig foregå på en sikker måde, så vi gennemfører i stedet alle samtaler som onlinemøder. Normalt samler vi omkring 25 kandidater til fysiske jobsessions, hvor der er forskellige opgaver og øvelser, man skal løse individuelt og i grupper. Det kommer vi til at fortsætte i et mindre format online, så der er fem kandidater til en online jobsession, hvor vi bruger to timer sammen med kandidaterne. Her får de mulighed for at vise deres engagement og bedste sider af sig selv, når de i gruppen blandt andet skal lave en præsentation af sig selv og deltage i snakke om forskellige cases, forklarer Jacob la Cour Søborg.
Der vil også være en kort individuel samtale, som foregår i forbindelse med onlinemødet, og det er blandt andet vigtigt, at man har let til smil, hvis man vil i betragtning til et sæsonjob i LEGOLAND.
– Sidste år lærte vi, at det er vigtigere end nogensinde før med smilende medarbejdere, der kan træde ind i fantasien og skabe god kontakt til børnene og lave sjov på afstand. Derfor er det også noget af det, vi kigger efter, når vi møder de potentielle sæsonansatte online, siger Jacob la Cour Søborg.