Det er en kvinde med et stort lokalt netværk, mange års erfaring med salg og en stor kærlighed til Musikhuset Esbjerg, der nutiltræder som kommerciel chef for Vestkystens største kulturhus.
Foto: Musikhuset
Det er blevet populært som aldrig før at støtte kulturen i Esbjerg, kan de mærke i Musikhuset Esbjerg. Siden Esbjerg Kommune i begyndelsen af 2022 vedtog en ny brandingstrategi med kultur som hovedrolleindehaver, har Vestkystens største kulturhus oplevet en markant øget interesse fra det lokale erhvervsliv i at blive samarbejdspartnere og støtte kulturen og udviklingen i regionen.
Nu bliver det Christine Bendixens opgave at understøtte og udbygge den udvikling som kommerciel chef i Musikhuset Esbjerg. En opgave, hun i den grad ser frem til.
”Jeg glæder mig til at starte i et fantastisk kulturhus, som jeg har fulgt, lige siden det blev bygget. Det er et hus, der har vist sig at være enormt værdifuldt og som har formået at udvikle og tilpasse sig gennem alle årene. Jeg håber og forventer, at jeg kan bidrage til, at huset udvikler sig endnu mere,” siger Christine Bendixen.
Christine Bendixen har de seneste knap tre år arbejdet som ejerrådgiver hos DanCenter, men før det har hun i en lang årrække arbejdet med sponsorater og business-to-business-salg, senest som salgschef i EfB og inden da i Norlys, hvor hun både har været sponsorchef og marketing manager.
Det er altså på ingen måde uvant territorium, Christine Bendixen træder ind på.
”Det at komme til Musikhuset i denne stilling er som at komme hjem. Hjem til Esbjerg, hvor jeg har et stort netværk, og hjem til det at arbejde med salg og sponsorater,” siger hun.
At Christine Bendixen er den helt rette til at varetage stillingen som kommerciel chef i Musikhuset Esbjerg er direktør Torben Seldrup ikke i tvivl om.
”Christine har en perfekt baggrund og et kæmpe netværk fra sine tidligere ansættelser, og hun har alle de kompetencer, vi søger i en kommerciel chef. Hun brænder for den gode service, for at dyrke netværket og for at skabe relationer. Og så passer Christine rigtigt godt ind i Musikhusets organisation og DNA, hvor det at give vores gæster og samarbejdspartnere den bedste oplevelse hver gang er afgørende,” siger han.
Christine Bendixen afløser som kommerciel chef Dina Reffstrup, der inden sommerferien skiftede til en stilling som salgschef ved Herning Folkeblad.
Christine Bendixen er 57 år, født i Varde og har de seneste 30 år boet i Hjerting ved Esbjerg. Hun er gift med Henrik Iversen, og sammen har parret fire sammenbragte børn, der alle er flyttet hjemmefra.