Den første projekt afskibning på et EML skib kan markere starten på et lille eventyr. Ved det belgiske rederi Euro Marine Logistics (EML) ser man frem til at kunne fragte mere af denne type gods, i stedet for ”kun” biler, som man hidtil har beskæftiget sig med.
Foto: Christina Simonia Straarup
På Esbjerg Havn lastede man således i dag de 7 første skorstensseksioner fra VL stål.
Hos EMLs danske agent Esteph kan man ikke få armene ned.
Vi har arbejdet og kæmpet for dette i månedsvis og nu lykkes det endeligt”, siger Philip Bronee fra Esteph.
Ordren har Esteph og Team Freight fra Esbjerg vundet fra VL Stål og denne afskibning skal fra havnen i Esbjerg fragtes helt til Australien.
”Set i et grønt perspektiv, vindes der også på, at man ikke først skal transportere godset til Tyskland, før det kan afskibes”, fortæller Phillip Bronee.
Hver 5. dag lægger et EML skib til ved havnen i Esbjerg.
EML skibene kan fragte alle typer projektgods på trailer, det være sig alt fra biler til skorstene og vindmøllekomponenter.
“Team Freight har igennem årene udviklet sig som en væsentlig spiller på det globale marked, når der skal tænkes utraditionelle løsninger, og er derfor også stolte over at det lykkes at finde netop denne løsning”.
Glenn Petersen, Adm. Direktør Team Freight.
Fakta:
Esteph er en af verdens førende RoRo linje service selskaber med mere end 70 skibe, der leverer effektive løsninger for afskibning af gods til hele verdenen.
Esteph, som har rødder tilbage til 1898, repræsenterer i forvejen Höegh Autoliners, Nissan Motor Car Carriers og Euro Marine Logistics (EML) i Danmark.
Team Freight er bosiddende i Esbjerg og tilbyder bl.a. LCL, FCL og RoRo services til og fra Danmark og resten af verden.