Nu bliver det endnu lettere at få hjælp til digital selvbetjening – også uden for normal åbningstid. Esbjerg Kommune går med i en fælles, landsdækkende hotline, hvor kompetente medarbejdere sidder klar på tlf. 70 20 00 00 til at svare på spørgsmål, hvis en offentlig, digital selvbetjeningsløsning driller. |
Stadigt flere kontakter til kommunen kan i dag klares ved, at man betjener sig selv digitalt. Det giver frihed til at ordne sit ærinde, hvor og når det passer én bedst. Men hvad gør man, hvis man sidder foran skærmen en søndag eftermiddag og ikke kan komme videre med at udfylde en digital selvbetjeningsløsning? Man ringer til 70 20 00 00. Her, på Den Digitale Hotline, sidder medarbejdere fra Borgerservice i Esbjerg Kommune eller en af landets andre kommuner klar til at hjælpe den enkelte videre i selvbetjeningsløsningen over telefonen. De kan f.eks. også hjælpe, hvis man har spørgsmål om digital post, e-Boks eller brug af NemID. Medarbejderne kan vejlede i de fleste offentlige digitale løsninger, men de kan ikke udføre direkte sagsbehandling. Få hjælp til digital selvbetjening 60 timer om ugen – Esbjerg Kommune er gået med i Den Digitale Hotline, fordi vi gerne vil give borgerne en endnu bedre service, også når kommunen har lukket. Betjeningen af hotlinen går på skift mellem de kommuner, som er med i ordningen. Det betyder, at vi med brug af få ressourcer kan udvide vores service til borgerne, så de nu kan få hjælp til digital selvbetjening hele 60 timer om ugen, siger formand for Social & Arbejdsmarkedsudvalget i Esbjerg Kommune, Henrik Vallø. Den Digitale Hotline på tlf. 70 20 00 00 er åben mandag til torsdag kl. 8 – 20, fredag kl. 8 -16 og søndag kl. 16 – 20. Hotlinen er lukket lørdage og helligdage. Hvis man ringer til Esbjerg Kommune i kommunens normale åbningstid med spørgsmål om digital selvbetjening, vil man også blive stillet videre til Den Digitale Hotline. |