Musikhuset ansætter erfaren personaleleder, der skal gøre gæsternes oplevelse endnu bedre
54-årige Jeanette Duvander, tidligere varehuschef i Bilka Esbjerg, tiltræder i en nyoprettet stilling som Hospitality Manager i Musikhuset Esbjerg. Hendes opgave bliver at klæde Musikhusets medarbejdere på til at give gæsterne i Sydvestdanmarks største kulturhus en endnu bedre oplevelse
95 procent af Musikhusets gæster er tilfredse eller meget tilfredse med deres besøg. Det viser de kundetilfredshedsundersøgelser, Musikhuset laver i forbindelse med alle kulturarrangementer i huset.
Men på trods, at langt de fleste, der går til koncerter, forestillinger eller shows, eller som spiser i Musikhuset eller køber en kop kaffe i caféen, er glade, er der plads til forbedringer. Tilfredshedsundersøgelserne viser nemlig, at der nogle gange er for meget kø i barerne og garderoben, og fra tid til anden er der også gæster, der venter for længe i restauranten. Det er nogle af de ting, Jeanette Duvander, som den 1. februar tiltræder i en nyoprettet stilling som HospitalityManager i Musikhuset, skal være med til at ændre på.
”I 2024 er et af vores vigtigste strategiske mål, at vi skal gøre gæsteoplevelsen endnu bedre, og det er med det sigte, vi opretter den nye stilling og ansætter Jeanette,” siger direktør i Musikhuset Esbjerg Torben Seldrup.
Jeanette Duvander kommer fra en stilling som driftschef hos rekrutterings- og vikarbureauet JobTeam i Esbjerg. Før det arbejdede hun 25 år i Dansk Supermarked, herunder 10 år som butikschef i Bilka Esbjerg. Her havde hun personaleansvar for 400 medarbejdere. Det er således en kvinde, der har stor erfaring med at lede – ikke mindst unge medarbejdere – som nu får ansvaret for café- og frontpersonalet i Musikhuset.
”Jeanettes styrker er, at hun er meget tydelig i sin ledelse og er vant til at arbejde med unge medarbejdere og onboarding af nye medarbejdere. I Musikhuset bliver hendes rolle at uddanne og klæde de medarbejdere, der har kundekontakt, bedst muligt på, og så skal hun også have det store overblik, når vi har arrangementer i huset, og sikre, at alting spiller,” siger Torben Seldrup.
Jeanette Duvander glæder sig til at komme i gang i Musikhuset Esbjerg, som hun har været flittig gæst hos, siden hun for 15 år siden flyttede til Esbjerg fra Næstved.
”Der er rigtigt meget, der fungerer rigtig godt i Musikhuset, og de ting skal jeg ikke ind og lave om på. Men nu skal jeg først og fremmest i gang med at observere, stille en masse spørgsmål, og finde frem til, hvor vi kan gøre det bedre,” siger Jeanette Duvander.
Jeanette Duvander har ikke nogen erfaring fra kultur- eller restaurationsbranchen, men til gengæld har hun mere end 25 års erfaring med personaleledelse, logistik og kundepleje – og den erfaring bliver yderst værdifuld i hendes nye job.
”Min vigtigste opgave bliver at sikre, at gæsterne får en god og personlig oplevelse. Den opgave er grundlæggende den samme, uanset om det er i Bilka eller i Musikhuset – selvom produktet naturligvis er et helt andet her. Jeg skal klæde medarbejderne på, så de kender deres opgaver og ansvar, men også så de forstår, at de ved at være nærværende og se den enkelte gæst kan gøre forskellen på, om han eller hun får en god eller en fantastisk oplevelse,” siger Jeanette Duvander.
Foto: MHE